Krell, Lord Of Undeath - môj prvý Citadel Finecast

Keď som prvýkrát videl prezentáciu nových modelov firmy Games Forkshop / Citadel predstavujúcich armádu upírov, bolo mi jasné, že niektorým z nich neodolám. Netrvalo dlho a prvý z modelov leží na mojom stole. Zhodou okolností je to zároveň môj prvý model zo série CITADEL FINECAST.


Séria CITADEL FINECAST prišla v polovici roku 2011 a mala byť prevratným krokom spoločnosti Games Workshop, ktorý mal nahradiť drahé a u mnohých modelárov/hráčov neobľúbené kovové modely ich detailnejšími a presnejšími resinovými variantami. Ako to už býva, celé to trochu nevyšlo a internet je plný článkov o masových reklamáciách veľkých odberateľov i jednotlivcov prameniacich z neskutočne zlej kvality odliatkov, množstva bubliniek, nedoliatych častí modelu, obrovských (a hlavne pokrivených) liacích rámčekov atď... Zašlo to až tak ďaleko, že medzi modelármi zľudovela slovná hračka názvu série - CITADEL FAILCAST (vrátane jemne spotvoreného loga).


Samozrejme bol som plný očakávania a tak som okamžite model pána nemŕtvych - Krella rozbalil, poobzeral - a nič. Model vyzeral vpohode, s hromadou detailov. Resin vyzerá celkom pevne (samozrejme v rámci možností resinu, hlavne, že nieje gumový), nesmrdí, liacie rámčeky sú síce dosť mohutné (až mám pocit, že bez nich by mohol byť model o polovicu lacnejší), ale nijak extra deformované. Všimol som si akurát že porisko sekery s dušami obetí je jemne ohnuté - tento problém sa dá odstrániť za pomoci fénu behom pár sekúnd (vďaka za tutoriál od Ane z Chest Of Colors).   Žiadne resinové blany, mohutné náliatky, či nedoliate časti modelu. Nedalo mi a pokračoval som v podrobnej prehliadke - zobral ho pod stolnú lupu so svetlom a pozeral, až som si šiel oči vyočiť. Skutočne som mal zrejme šťastie (alebo zodpovedného dodavateľa - síce to Maelstromu trvalo viac ako mesiac, ale stálo to zato) - okrem pár bubliniek na nepodstatných miestach, silnejšieho náliatku na ruke držiacej sekeru a jednej mould-liny na plášti, vyzerá model skutočne výborne. Takže prvý dojem z FINECASTU je dobrý zakrátko ho doplním o dojem druhý - na ceste je aj Lord Kaldor Draigo :)






Môj prvý CITADEL FINECAST

Komentáre

lopee napísal(a)…
Největší problém Finecastu je v tom, že i ostatní výrobci vyrábějí své modely v resinu. A na ně Citadel Finecast nemá. Ty neskutečné nálitky, občas posunutá forma... dokud tohle neodstraní, bude to stále jen třetí liga. Jinak ale po stránce nápadu je to třída. GW má skvělé designéry, ale jen mizerně to pak dokáží odlít.
Těším se, až je budeš mít hotové ;-).
Dark Tower napísal(a)…
Jo v tom je práve ten kríž - modely pekné, hráčska základňa široká, tak prečo to celé trochu neskomplikovať hrubými liacími rámčekami (ktoré sú objemovo rovné takmer modelu samému), nejakými nedoliatymi časťami modelu, či zohýbanými dielmi?

Keď vidím, čo sú schopné odliať z resinu malé 'garážové' firmičky, ale aj jednotlivci - krásne, čisté, malinké, bez deformácií a takmer žiadne liacie rámčeky, tak to je potom na zamyslenie.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?