Monkey King Sun Wukong bust W.I.P.2 - NMM (88 mm Clay Cyanide Miniatures)

... sranda nastala, keď som začal plánovať (v hlave, aj 'na papieri'), ako namaľujem NMM brnenie Suna. NMM samo o sebe je výzva, keď ju ale skombinujete s OSL nasvietením, pridáte rôzne materiály v okolí (pokožka, srsť, kožený remeň, látkový plášť...), začne to byť mazec. Človek má namiesto maľovania tendenciu premýšľať, virtuálne 'maľovať v hlave' - a prúser je na ceste.


Na iPade naskicované odlesky a tiene brnenia


A veru aj bol. Dokonalá skica nakreslená nad fotkou na iPade bohužiaľ neodzrkadľovala realitu, osvetlená zlatá časť sa v reále na figúrke chovala v kontraste s namodralou tlmenou stranou inak. Osvetlenie brnenia bolo kľúčové z predného pohľadu, nie spredu. Na rad prišlo váhanie, premýšľanie a tak to zďaleka nešlo tak, ako som si predstavoal.  Bustičku som nakoniec s viacerými kompromismi dorazil, ale dostal som slušnú lekciu :) Nabudúce treba skúšať nové veci postupne, nie všetko naraz, na jednej figúrke...


... už prvá farebná skica bola rozpačitá ...

... a množstvo ornamentov tomu nijak nepomáhalo ...

... pokožka šla našťastie trochu lepšie ...

 ... v tejto fáze ma už chytalo zúfalstvo ...

... a snažil som sa sústrediť na odvrátenú stranu Suna :P

... tu som sa vybavkal aj s tlmenými odleskami na palici ... 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?