Renault Mégane IV Intens 1.6 SCe 115 2017 (Norev, 1:43)

No a pár dní po druhom modeli Renault Clio II Dynamique 1.2 16V 2004 dorazil aj tretí - nový Renault Mégane IV Intens 1.6 SCe 115, v mierke 1:1. To štyridsaťtrikrát zmenšené som objednal spolu s ním, priamo v predajni Renault, kde - ako som zistil, predávajú zmenšené modely rovnako, ako tie veľké. Opäť nebol k dispozícii farebný variant podľa originálu, takže som zobral strieborný.  


Originálny Renault Ménage IV Intens 1.6 SCe 115 v mierke 1:1

Model Renault Clio II 1.9 dCi France Info v mierke 1:43 od Norevu


Tešil som sa ako malý chlapec, pretože toto boli najnovšie modely, ktoré Norev pre Renault priamo vyrába. O to väčšie bolo moje sklamanie keď som zistil, že sa modelový Mégane kvalite nemôže porovnávať ani s lacnejšími autíčkami od De Agostini, či Eligor / Hachette, nie to  krásnymi staršími modelmi Clií, ktoré mi už prešli rukami. Prvé mi udreli do oka vonkajšie spätné zrkadlá - tie sú totiž odliate v jednom kuse spolu s karosériou a chýba im tvarová presnosť a detailnosť a tiež zrkadlová samolepka, ktorá dodávala modelom relistickosť. Chýba aj vonkajšia anténa, či vnútorný späťák, predné hmlovky, rovnako ako obe logá v prednej aj zadnej časti karosérie sú len výliskami na karosérii. Interiér vyzerá v porovnaní s predchádzajúcim modelom Clio II ako od chudobných príbuzných.


Celý model sa skladá len z pár častí, viacero detailov úplne chýba 


Acetónový kúpeľ potvrdil aj moje presvedčenie, že pekná predná maska je rovnako len dielom farebného nástreku. Nezostalo mi teda nič iné, než ju celú znova namaľovať na karosériu streknutú modrým metalickým lakom. Viacero detailov ma vyslovene mrzelo, pretože som denne mohol porovnávať s dizajnovým originálom. 





Nástrek karosérie a ručné maľovanie detailov 


Predné smerovky, hmlovky, zadné svetlá v spodnej časti nárazníka - tie všetky boli len výliskom na karosérii, ktorý sa síce maľovali dobre, ale v porovnaní s inými modelmi, kde všetky 'svetielka' sú urobené z priehľadného plastu mi to prišlo smutné. Zjavne sú to detaily, ktoré si väčšina ľudí ani nevšimne, ale mňa dosť hnevajú. Papierové detaily ako ŠPZ-tky, štítky na podstavček, či samolepka s logom Renaultu na číry prekryt už boli len malým graficko-modelárskym spestrením na záver stavby. Nateraz zrejme posledný 'citovo angažovaný' model auta do zbierky, rozumný model Renaultu Thalia, ktorý som mal na chvíľu než som si kúpil dvojkové Clio som zatial nikde nezohnal ...



Nové štítky a ŠPZ-tky korunujú limitovanú jednokusovú edíciu


Ďalšie porovnanie PRED a PO. Do vitrínky putuje tretia limitka ... 


... bude aj štvrté pokračovanie? Veď uvidíme ... 


Komentáre

Mariano napísal(a)…
Aweaome models!

Greetings from Argentina!

https://retroautosenescala.blogspot.com.ar/
Dark Tower napísal(a)…
Thank you, Mariano!

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?