Já Budovatel: Vývoj hradu, rok 1217 n.l. (1:300, M. Weiner)

Po veľmi príjemnom a pohodovom budovaní Slovanského hradiska z roku 717 n.l. som sa rozhodol pokračovať v ďalšej epoche. Práca s terénnym základom z kartónu sa ukázala ako schodná cesta, preto som sa tešil na tvarovo náročnejší terén pod hradom z roku 1217. A bola to celkom výzva, bol som dostatočne lenivý, aby som vrstvy rezal po jednej a orezávať celý blok vysoký 27 mm už bola fakt MORDA.

Poučený z krízového vývoja som trošku fixloval a staval som jednotlivé úrovne terénu ako celky nakomplet a na terénnu základňu (znova podlepenú dvomi vrstvami mohutného 'kalendárového' kartónu) som ich lepil až potom. Mal som tak šancu po celý čas kontrolovať správnu výšku každého bloku a jeho rovinu, čo sa vo finále ukázalo ako neoceniteľná devíza. 

Podhradie s rotundou aj most zapasovali parádne, no keď som sa pustil do hradných nádvorí, bol som rád, že som mal dobre urobený terén. Viacero objektov poprepájaných hradnými múrmi a tiež s terénom samotným (veža Bergfrit sa tiahne od terénnej základne, cez obvod hradného kopca až na hradné nádvorie a napája sa na dva hradné múry a budovy kuchyne). Nakoniec to dopadlo výborne a celok vyzerá skvelo. 

Vzhľadom na hrubé vrstvy kartónu na teréne ale okraje základne majú tendenciú sa trochu krútiť, budem musieť teda vymyslieť nejakú stabilnú a tvrdú podložku, na ktorú celok prilepím. 

Tak, či onak - teším sa na ďalšie pokračovanie vývoja hradu, tentokrát v roku 1417. 


Situačný plán druhého setu - Vývoj hradu, rok 1217 n.l.

Návodná kresba

Kartón, kartón a zase kartón... Ešte že ho mám toľko :)

Hrúbka terénu vymodelovaná ešte pred prilepením na terénnu základňu

... aaaaa už aj s terénnou základňou

Preči si veci neskomplikovať? Stavba mostu

Čierna veža je prvou stavbou na hradnom kopci

... a ešte jeden pohľad, no nieje krásna?

... tak ešte jeden... z diaľky

... a z vrchu :)

Budujeme aj podhradie s rotundou

A už stojí aj hradný palác.

Hradné nádvorie sa pomaly začína rysovať

... a aj uzatvárať

Posledné diely - strecha Bergfritu

... a môžeme ju osadiť

Tadááááááá, hotový druhý set



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?