Já Budovatel: Vývoj hradu, rok 1617 n.l. (1:300, M. Weiner)

Epická MiniBoxová séria Já Budovatel: Vývoj hradu po Slovanskom hradisku Doljnobrody z roku 717 n.l.Hrade Dolní Brody z roku 1217 n.l. a Biskupskom mestskom hrad Hohenburg pokračuje renensančným zámkom Hohenburg z roku 1617. Jedna z najkrajších podôb hradu na kamennom ostrohu bola postavená na zrovnanom a zjednotenom teréne. Doslova od začiatku až do konca vo mne evokovala krásny státní hrad Valtice.

Klasické úvodné práce s vrstvením kartónu už mi nijako nevadia, získal som v tom istotu a rutinu, takže som si to patrične užíval. Rozhodne som ale neplánoval vrstviť kartón ešte aj kvôli stavbe zámku samotného. Obvodové múry boli jasne dané, konštrukčný diel som si patrične upravil, takže nemal byť problém. Ale bol :) Z nejakého dôvodu bol konštrukčný diel pôdorysu / strechy o niekoľko milimetrov kratší, než obvodové múry zámku. Trochu pasovania, skúšania potom trochu búrania a opravovania ale všetko napravili a žiadna katastrofa sa nekonala. Diely strechy našťastie tiež pasovali voči obvodovým múrom, takže dvojmilimetrové fúgy nakoniec zostali len na fotkách, strecha ich kompletne zakryla.

Keďže obranné stavby pôvodného hradu zmizli, po dostavaní zámku samotného už bolo treba postaviť len niekoľko terénnych prvkov (pozostatky hradných veží) a ďalšiu podobu kostola sv. Jiří. Dostavaný celok pôsobí veľmi pekným a čistým dojmom, ktorý sa v piatej epoche rozšíri o hviezdicový obranný systém, čím bude znova unikátny a zároveň to bude ďalšia modelárska výzva (pretože zase neplánujem používať vrstvený kartón úplne všade). 

Tak poďme na to ...


Situačný plán štvrtého setu - Vývoj hradu, rok 1617 n.l.

Návodná kresba

Ďalšie vrstvenie kartónu, už si pomaly zvykám a ani mi to nepríde ... 

Terénny základ aj s bočnými stenami

Rozhodol som sa pre drobné úpravy v postupe

... a namiesto ďalšieho vrstvenia kartónu staviam zámok po svojom

Čo samozrejme ide, pretože je to jendoduchý tvar...

... aj keď problémy na seba nedali dlho čakať ...

Stavba aj tak pokračovala celkom pekne ... 

... až kým som nebol nútený trochu búrať namiesto stavania ...

... všetko ale dobre dopadlo ...

Zbytky obranných veží ako súčasť renesančného parku.

Pohľad na dokončenú strechu zámku.

Stále viac mi to pripomína státní zámek Valtice :)

Zámok osadený na terénnej základni.

Celok sa už začína veľmi pekne rysovať.

Kostolík. Mám rád kostolíky :)

... aj tie papierové ...

Kostol sv. Jiří osadený pri zámku

Pohľad na kostol sv. Jiří a privátnu zámockú záhradu.

Zbytky hradnej veže Všech svatých ako súčasť záhrad.

Hotová štvrtá epocha

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?