Napoleonic Line Infantry 1812 - 1815 (28 mm, Perry Miniatures)

Tak sa mi podarilo zas vďaka súhre náhod splniť si jeden dávny sen. Za posledné štyri roky som vpodstate do rúk nevzal štetec a nenamaľoval figúrku. Nebola chuť, nálada, ani motivácia. To všetko sa zrazu v jednom čase zišlo, akoby náhodou. Partia kamarátov, ktorí aktívne maľujú, on-line známy, ktorý sa špecializuje na maľovanie 28mm historických miniatúr a kvalitný zdroj obrazového materiálu ku obdobiu napoleoniky - to všetko znovunaštartovalo moju túžbu postaviť a namaľovať si vlastnú armádu z obdobia napoleonských vojen. Tak som si rozbalil krabicu francúzskej pechoty od firmy Perry Miniatures.



Rozbalená krabica s modelmi francúzskej pechoty

Krabica obsahuje spručky zo sivého tvrdého plastu, z ktorých sa dá postaviť 36 mužový batalión (zahŕňajúci aj velenie) v pochodových pózach a 6 útočiacich voltižérov, zelené hranaté bejzky a dvojstranové 'povídání' na danú tému. Modely vojakov sú veľmi príjemne detailné, obvykle sa skladajú len z troch častí (telo, hlava, batoh), vďaka viacerým typom hláv je variabilita zaručená. Kvôli väčšej modelovosti (viacero možností rúk, póz) som začal robiť na spomínaných útočiacich voltižérov.

Postavil som si šesť modelov, keďže chcem skúsiť maľovať vždy viac figúr naraz. U prvých sa budem snažiť nájsť dobrý pomer medzi rýchlosťou maľovania a dostatočnou kvalitou. Rozhodne sa chcem vyhnúť rýchlomaľovaniu s výsledkom, ktorý by sa mi nepáčil, ale tiež maľovaniu po jednej figúre, ktoré potom nikdy neskončí a chuť i energia vyprchajú.

Z rôznych tipov a videí na internete som zvolil kartónové prúžky, na ktoré som upevnil po tri figúry, strekol som čiernym základom a bielym zhora. Maľoval som tri figúry na jednom prúžku naraz a vôbec to nebol hlúpy nápad.


Kartónový prúžok s nazákladovanými troma figúrkami


Načrtnutá tvár, zašpinené nohavice a základ uniformy


Od začiatku som skúšal (jednak to, ako sa po tých rokoch vlastne drží štetec, dvak postupy a techniky), aby som vyladil postupy pre ďalšie figúry, u ktorých som sa už nechcel toľko zabávať. Trochu som bojoval so zle začistenými mould-lajnami (hanba mi!) a tiez maličkými rozmermi. Samotné tváre sú len cca 3 mm široké o gombíkoch a iných detailoch na uniformách ani nehovorím :)))



Nahrubo namaľované figúrky


Detail tváre so zvýraznenými svetlami


Finálna podoba tváre so zaglazovanými tónmi


V záverečnej fáze som sa do toho trochu dostal a už bolo maľovanie čistá pohoda, zároveň som už vedel, čo na ďalších napoleoncoch budem robiť inak. Potrebujem trochu zvýšiť kontrast uniforiem aj detailov na tvári, na predeloch celkov robiť čierne linky a samozrejme sa snažiť o čo najjemnejšie detaily.

V každom prípade chuť ani nálada nevyprchali, motivácie je ešte viac, takže ďalších troch voltižérov chcem dokončiť čo najskôr, aby som sa mohol pustiť do granátnikov.



Jeden voltižér na svojho parťáka ešte len čaká ...



Dvaja už môžu útočiť ...


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?