Polish Vistula Legion (28 mm, Warlord Games) I. - začíname

 Po (pre mňa úspešnom) štarte do svete 28mm historických miniatúr z obdobia napoleonských vojen som si v zápätí začal ďalšiu armádku, konkrétne Polish Vistula Legion, ktorá predstavovala jednu zo špičkových cudzineckých légií v službách cisára Napoleona.

Modely tentokrát od mojej tak trošku vysnívanej firmy Warlord Games, ktorá je autorom herného systému z napoleonských vojen Black Powder a výrobcom chutnučkých boxov, ktoré na prvý pohľad vyzerajú fakt božsky. Síce len dovtedy, pokiaľ človek nemá možnosť porovnať s boxami od Perry Miniatures, alebo Victrix Limited, ale aj tak... Stále majú umelecký dojem za jedna. 

Krabička poľských legionárov obsahuje 5 rovnakých spručiek francúzskou pechotou (poliaci mali uniformy mali plusmínus rovnaké)- dokopy 20 vojakov v pochodovej póze, doplnené o špeciálne kovové hlavy s poľskými 'čapkami' a šakami. Plus - ako warlorďácka špecialitka - štyri kovové modely command groupy: sappera, dvoch officierov a bubeníka.


Warlordí box Polish Vistula Legion


Modely sú v odpovedajúcej kvalite, bohužiaľ, chýba im variabilita póz a doplnkov, ktorú Perry a Victrix dotiahli do dokonalosti. Rovnako od spomínaných výrobcov dostane človek za takmer  tú istú sumu dvojnásobok vojakov, ako od Warlorda. Navyše u Poliakov absentuje informačný leták ku farebnosti uniform, vlajkám a ďalším detailom, ktorý sa inak v boxoch všetkých výrobcov obvykle v krabici nachádza.

Môj pôvodný zámer spred viac ako 20 rokov bol mať armády z bitky pri Slavkove - Austerlitz 1805. Keďže som začal svoju púť 28 milimetrovým napoleonskym bojiskom francúzskou pechotou z Waterloo, automaticky sa môj projekt rozšíril na dve bitky. A keďže som počas prác na francúzoch, motivovaný sledovaním televízneho seriálu o britskom strelcovi Rochardovi Sharpeovi odbehol a spravil si (zatiaľ) tri figúrky z britských 95th Rifles, skončil som na troch bikách - tentokrát doplnených o tzv. 'Peninsular War'. No a práve sem by som zaradil už spomínanú Vistula Legion, ktorá sa v júni 1808 zúčastnila na Napoleonovej invázii do Španielska.

Príprava figúriek bola minimálna, tie kovové som trochu prebrúsil a preleštil (na fotkách tento krok nie je zaznamenaný, robil som ho až po fotení, pred striekaním primerom), plastové trošku začistil mould lajny, inak nebolo treba nič. Kovové hlavy s poľskými pokrývkami hláv som zvolil tak, aby som mal rotu voltižérov, rotu grenadierov a tri roty fusilierov, všetko po 4 figúrky (vzhľadom na počet figúr v krabičke, ako aj na celkovú nízku početnosť légie voči materskej armáde). Plus command grupa, kde budú modely samostatne.


Kovová command grupa - sapper, oficieri a bubeník

Prvá polka légie pripravená na maľovanie

Figúrka sapera zaujala na prvý pohľad ...

... a tak bola aj prvá dokončená ...

... ale ešte nie na týchto fotkách :) ...

Rovnako aj oficier... 

... taká milá figúrka ...

... až som sa neudržal a maľoval a maľoval ...


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?