Polish Vistula Legion (28 mm, Warlord Games) III. - bubeník a fusilieri

Vďaka malým životným peripetiám a twistom mi chvíľu trvalo, než som sa znova dostal ku poľskej  napoleonskej Vistula Légii. Po takmer celej veliteľskej grupe a rotách granátnikov a voltižérov mi zostalo doraziť bubeníka a tri roty fusilierov. Keďže bubeník je jednoliata kovová figúrka a na fusielierov som použil väčšinou len plastové diely z warlordej francúzskej napoleonskej spručky, žiadne nepríjemnosti s deformovanými odliatkami sa už neopakovali a všetko prebehlo veľmi príjemne a hladko.

Bubeník v zelenej uniforme bol trochu úlet z modro-bielo-žltej schémy ostatných legionárov a maľoval sa veľmi príjemne. Tieto kovové figúrky sú síce trochu hrubšie v proporciách, ale maľujú sa naozaj dobre. Jediné, čo mi vadí, je hrubosť rôznych visiacich popruhov - priestor medzi popruhmi nie je totiž prázdny, ale plný. Toto je asi najviac viditeľné na konských uzdách a človek má dve možnosti - buď to hrubosť ignorovať a namaľovať samotný tvar popruhov a zbytok nechať čierne - akože v tieni, alebo to komplet ocvaknúť a vysculptiť nanovo. V tomto prípade som to nechal tak, uvidíme ako do budúcna, keďže nejaké tie kone ma určite neminú...


Bubeník v základnej farbe ...

... zelená uniforma s množstvom ozdôb ...

... a finálna podoba pred bejzkovaním ...


Ako som už spomínal, na viacerých miestach, modely Vistula Légie vychádzajú z plastových spručiek francúzskej radovaj pechoty, majú len inú kovovú command grupu a doplnkové kovové hlavy (ktorých slabšie odliatky ma drtili pri granátnikoch a voltižéroch). U fusilierov som sa preto rozhodol použiť len tri kovové hlavy (jednu pre každú rotu) a zbytok plastové. Warlord sa veľmi nehrá ani s variabilitou póz, takže človek dostane štyri veľmi podobné figúrky na piatich rovnakých spručkách. Ono potom to maľovanie je trochu fádne, ale vpodstate som si ho užil. Menej výrazné detaily oproti Perry Miniatures mi nakoniec neprišli až také problémové a v priebehu ôsmych maľovacích večerov som túto druhú polovicu Vistuly dokončil. Celkovo som na jednu figúru potreboval niečo medzi 2-3 hodinami (už to nijako nemeriam, len viem, že jeden maľovací večer znamená 2-4 hodiny maľovania).  


Figúrky streknuté čierno-bielym základom, plus prvé farby

... detail ...

... aplikované shadery od Army Paintera ...

... detail ...

... základné farby uniformy ...

... detail ...

... vypiplaná žltá ...

... detail ...

... príprava na metaliky ...

... detail ...

... takmer hotové figúrky fusilierov ...

... a príprava na bejzky ...

Ostáva mi už len dokončiť bejzky, nalepiť štítky a vyrobiť moving tray, podobne ako u Perryho francúzskej pechoty. A potom sa môžem ponoriť do príjemných úvah o ďalšej napoleonskej armáde, do ktorej sa pustím. Čo už len môže byť krajšie ...?


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?