Móric Beňovský I. (28 mm, Perry Miniatures)

Niekedy to už tak v živote chodí, že sa stretne niekoľko náhod a nepredvídateľných udalostí, ktoré pomôžu vzniku niečoho nového. Presne to sa mi stalo pred niekoľkými týždňami. Súhrou viacerých okolností, náhod, omylov a malých zázrakov som sa oboznámil s existenciou a činnosťou Združenia Mórica Beňovského. Pozrel som si ich dokumentárne filmy, prečítal si o ich aktivitách, dostal som sa ku ich komiksu MÓRIC (o tom viacej na blogu BUBLINIEK), znova som sa dal na sledovanie televízneho seriálu s Jozefom Adamovičom v hlavnej roli. No a vďaka tomu všetkému (a náhode, že som pomedzi to našiel vhodné figúrky) sa k životu vrátila aj myšlienka figúrkového Mórica Beňovského.



Prvotný podnet na znovuoživenie projektu - komiks Móric

Seriálový Móric Beňovsky v podaní Jozefa Adamoviča

Zvolené figúrky pre projekt - Paris National Guard of 1814

Kedysi dávno, v 90-tych rokoch som v pražskom obchodnom dome Kotva objavil 54mm figúrky napoleonských vojakov z edície Slavkov - Austerlitz od firmy ARtMI. Tieto spustili nielen moj záujem o napoleonské vojny, uniformy a figúrky (o tom zas niekedy inokedy), ale kopírovaním spomínaných figúriek z moduritu som si vytvoril niekoľko postáv podľa seriálu Vivat Beňovský!, ktorý práve bežal v telke. Túžba bol obrovská, ale nebolo to úplne ono.

Ubehlo pár (desiatok) rokov a okrem kopy zaujímavých informácií, dokumentárnych filmov a komiksu som zrazu v rukách držal figúrky Paris National Guard of 1814 Command od Perry Miniatures, ktoré akoby z oka vypadli seriálovým hrdinom a bolo vymaľované! Teraz je ten správny čas!

Vizuálne sa budem držať seriálového Beňovského, takže mám všetky potrebné tváre, uniformy, prostredia ako na zlatom podnose. Nie je problém porobiť si screenshoty a vytlačiť. 



Konverzia figúrok podľa seriálového Beňovského


Figúrky od Perryho vyzerali vynikajúco, bolo treba len 'zoťať hlavičky' a urobiť nové. Plastové základy z francúzskych boxov poslúžili opäť výborne a o zvyšok sa postaral green stuff a trochu modelovania. Chvíľu som sa aj sám divil, ako to všetko ide pekne od ruky, ale potom ma napadlo, že to asi proste tak malo byť a nechal som sa unášať na vlne móricovskej eufórie. 



Nakonvertený Móric Beňovský podľa seriálovej predlohy ...

... aj streknutý základom a pripravený na maľovanie ... 

Symbolická vlajka s Móricovým mottom ...


Na dôvažok ešte malý bonus v podobe Móricovej zástavy (síce fiktívnej, ale nesie jeho symboly) - erb s heslom In Adversis Et Prosperis aj meno jeho osady na Madagaskare - Mauritania. Až taká je moja radosť z toho, že ďalší z projektov sa pohol vpred, sprevádzaný šťastnými znameniami. 

Nuž, prajme mu úspech ...


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?