Monkey King Sun Wukong bust W.I.P.1 - tvár a srsť (88 mm Clay Cyanide Miniatures)

Od útleho detstva ma sprevádza, formuje a ovplyvňuje viacero literárnych a filmových hrdinov, no žiadny z nich asai tak výrazne a intenzívne, ako opičí kráľ Sun Wukong, z čínskeho televízneho seriálu Putovanie na Západ z roku 1986. Drzý, namyslený, arogantný - taký bol nesmrteľný vodca opíc, ktorý kradol v nebi, opíjal sa a choval sa nevhodne ku množstvu čínskych božstiev, až kým najvyššiemu Buddhovi nedošla trpezlivosť a nezaklial ho do Hory piatich prvkov, kde čakal na svoje vyslobodenie a príležitosť na svoju rehabilitáciu. 


Journey To The West / Putovanie na Západ, 1986


Už ako dieťa som si tento dvadsaťpäťdielny seriál zamiloval, jeho farebnosť, príbehovú bohatosť, mravné ponaučenia i odkaz, ktorý čínsky autor Wu Čcheng-en do svojho diela vložil. Na Suna nedám dopustiť ani teraz, desiatky rokov neskôr - a keď sa vyskytla možnosť namaľovať si jeho bustičku, neváhal som.

Bustičku som získal vďaka kamarátovi Paťovi a jeho e-shopu Dark Rose Miniatures, kde si môžete objednať bustu, aj kompletnú figúrku Suna na oblaku :) a vďaka figurkárskej motivácii od Laca Majera som sa neohrozene a bezhlavo (čo sa neskôr ukázalo ako dosť veľká katastrofa) pustil do práce. 


Sun Wukong Bust od Clay Cyanide Miniatures (3D STL)


Bustičku som sa rozhodol namaľovať nasvietenú spredu a zozadu / zboku nechať v namodralom tieni (áno, presne tak - motivovaný Lacovými poslednými maľbami). Za jeden večer som teda 'napichaný' naskicoval farebné riešenie aj tvár. Vďaka kvalitnému sculptu a čistej 3D tlači od Paťa sa figúrka maľovala doslova sama. Teda aspoň v tejto fáze :) a tak som tvár a srsť mal hotovú za tri večery...


... prvá skica s náznakom svetla a tieňa na tvári ...

... zaglazované farebné tiene a nadšenie stúpa ...

... ten istý postup aj na srsti / vlasoch ...

 ... tieňovanie a zosvetľovanie na dennej ...

... aj nočnej strane...

... a prvý nástrel NMM na opravenom zvieracom krúžku ...


Až potiaľto šlo všetko ako po masle, nad ničím som príliš nerozmýšľal, nezdržiaval sa, nefilozofoval. To sa ale malo zmeniť...

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?