Projekt BIGGLES - C.J. Pigglesworth a.k.a. PIGGLES W.I.P.


Po úvodnom infe ku Projektu BIGGLES a následnom Un-Boxe bustičky Hero Of The Sky som sa mohol s chuťou pustiť do práce. Ako som už spomínal skôr, chcem mať obidve busty BIGGLESa aj PIGGLESa na rovnakých podstavcoch, preto som si za použitia InstaMoldu a GreenStuffu vyrobil kópiu pylónika z busty RFC PILOTA.



Piggles osadený na skopírovaný podstavec


Zadnú stranu bustičky som musel upraviť a zbrúsiť, aby plynule prechádzala do nového podstavca, za čo vďačím najmä žiletkovej pílke od firmy JLC Libora Kopečka z Českej republiky. Celok som doplnil o malú tabuľku a strekol základom.


Busta streknutá základom pre definíciu svetiel a tieňov


Potom som sa pustil do samotnej maľby. Základom bol oficiálny boxart od Bena Kometsa, chcel som ale viac pritlačiť na kontrast a tiež saturáciu farieb. Spoločným farebným prvkom mal byť pruhovaný bielo-modrý šál a hnedá kožená čiapka. Bustička má pekne definované detaily, no niektoré z nich - najmä košeľa je veľmi decentná a musel som ich maľbou viac zvýrazniť.






Namaľovaná košeľa s pruhovaným šálom


Chvíľu som sa trápil s farbou na košeli - experimentálne nástreky základnými farbami rôznych výrobcov si vypýtali svoju daň a tiež maľovacia prax po dlhšej pauze potrebovala trochu naštartovať. Po chvíli som ale mal pocit, že je všetko na dobrej ceste a mohol som pokračovať na koženej kukle / čiapke s leteckými okuliarmi. Na originálnom boxarte od Bena Kometsa majú okuliare zaujímavý efekt odlesku modrej oblohy, ktorý sa mi páčil, no keďže letecké okuliare sú ďalším zo spoločných znakov oboch búst, chcel som ich tiez namaľovať podobným štýlom, takže zostal len svetlý odlesk skla a presvitajúca hnedá koža čiapky.



Kožená čiapka s leteckými okuliarmi - pilot sa začína rysovať


Na maľbu samotnej prasiatkovej tváre som sa tešil od začiatku. Je to pekne tvarovaná guľka, s textúrou strniska, fúzikmi a pokrkvaným prasiatkovským rypáčikom - čo dáva priestor na vzájomné prelínanie farieb od základnej ružovej, cez sýtu magentu (LOL) na rypáku a čiernomodrú s fialkavými tieňmi v spodnej časti tváre so strniskom. Že sa to maľovalo skoro samo asi nemusím ani pripomínať. 





Bustička s takmer hotvou tvárou a okuliarmi


Prasiatko má na rypáku švihácke 'lenonky', ktoré znova na originálnej Benovej maľbe majú modré odlesky. Pôvodne som ich tam nechcel dávať - podobne ako na letecké okuliare na kukle, ale tento prvok na buste pilota RAF nieje a farebne protichodný odlesk sa na ne vyslovene pýtal, takže tu som si odklon od pôvodného zámeru doslova vychutnal. Výsledný efekt myslím skutočne stojí za to. Nasledovalo už len malé hranie sa s pylónikom a pribitým lístočkom a posledné W.I.P. fotky boli na svete.



Takmer hotová busta PIGGLESa



Komentáre

Borek napísal(a)…
Super :). Rozhodně vynikající výsledek. Ta košile teda fakt nevypadá, že bys s ní měl nějaký problém. Minimálně ve výsledku vůbec, a ani v průběhu mi to nějak nepřišlo. A ty odlesky na brýlích (na obou) jsou výborný. Pěkná práce :)
Dark Tower napísal(a)…
Ahoj Borku, diky za povzbudive slova. Ono to niekeky tak nemusi vyzerat, ale problemy sa vyskytnu. U mna zvlast v pociatocnej faze. Tu som musel trochu experimentovat so zakladovacimi sprejmi no a dopadlo to kadejako. Nastastie sa mi medzitym podarilo vyriesit zasobovanie GW sprejmi, tazke gut :)

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?