Renault Clio III 1.2 Ice Grand Tour 2010 (Norev, 1:43)

Žeby ďalší malý splnený sen? Keďže som v poslednej dobe mal tu možnosť pomôcť viacerým známym a priateľom dopracovať sa k unikátnemu modelu ich konkrétneho - obvykle už dávno neexistujúceho - auta (prerábka bežne predajného modelu 1:43 podľa dodanej fotodokumentácie, alebo inštrukcií), rozhodol som sa započať svoju vlastnú malú zbierku Renaultov - a to autami, ku ktorým mám svoj vlastný citový vzťah :) Tieto 43-kové modely ma vždy fascinovali, tak prečo nie? Každý pravoverný renauťák by mal mať svoju vitrínu s obľúbenými 'angličákmi' tejto značky...

Prvým z nich mal byť Renault Clio II Dynamique 1.2 16V 2004 v modrej farbe Cyclade - moje prvé úplne vlastné autíčko a úžasný štvorkolesový kúsok, nasledovať ho malo zelené Clio III 1.2 Ice Grand Tour 2010. Keďže modely týchto áut v ich originálnej farbe sa buď nevyrábajú, alebo sú beznádejne vypredané, musel som hľadať niečo podobné, z čoho by sa dalo vychádzať - čierne Clio 1.9 dCi France Info a sivostrieborné Clio Estate 2007 - oboje 1:43, Norev. 



Renault Clio II Dynamique 1.2 16V 2004 a jeho približný model

 Originálny miláčik...

... a originálna krabička, edícia priamo pre Renault

Jeden model z Holandska, druhý z Francúzska - zaujímalo ma, ktorý bude rýchlejší. A po pár dňoch ako prvý dorazil - Renault Clio III Grand Tour. Farba modelu je odlišná od farby originálu, takže som od začiatku vedel, že bude nutná kompletná rozborka a karoséria putovala do acetoónového kúpeľu :) Norev robí svoje modely veľmi poctivo - a to aj v porovnaní s lacnejšími deAgostini, či drahšími Abrex. Kopa dielov solídne zanitovaná do karosérie, takže chvíľu trvalo ju odstrojiť. Ale nakoniec to dopadlo dobre...


Prvé kroky rozborky - demont podvozku a karosérie 

Pokročilá rozborka - očistená karoséria, pripravená na acetón 

Acetonóvý kúpeľ a niekoľkohodinová pauza


Až pri rozborke auta som si uvedomil, že model Clio III Estate vyrábaný NOREVom pre Renault má inú verziu masky, než moja zelená žabka. Nasledovali dlhosiahle úvahy, či sa púšťať do operácie, alebo sa tváriť, že som si rozdiel nevšimol :))) Nakoniec som sa rozhodol priblížiť sa originálu v čo najvyššej možnej miere (tvar svetiel mi sedieť úplne nebude, to som vedel) a nastúpila hrubá sila - maska dostala pekne 'na búdku'. Potom prišiel na rad dvojzložkový tmel Kneadatite (alias GreenStuff), hrubé načrtnutie nových tvarov a potom kopa brúsenia. Po nástreku čiernm základom, ktorý všetko zjednotil, prišla druhá várka brúsenia a spokojný úsmev pod fúzom.



Porovnanie predných masiek opriginálu a modelu

Hrubý zásah do vnútornej integrity :) 


Prvý pokus o vytvorenie prednej masky môjho Clia 

Zjednocujúci nástrek čiernym základom


Medzitým som sa pustil do zháňania adekvátneho odtieňa laku. Pokiaľ by nešlo o metalízové farby, problém by nebol až taký veľký. Zohnať však metalízu s takýmito špecifickými odtieňmi vyzeralo byť neriešiteľný problém. Na moje prekvapenie som však zistil, že v miestnej predajni farby-laky sú schopní namiešať akýkoľvek odtieň aj v metalíze. Dokonca mali vzorkovníky s farbami používanými Renaultom a žiadanú farbu mi pripravili za jeden deň do jednoducho použiteľného spreju.

Pri práci s lakmi som dostal ďalšiu lekciu o trpezlivosti. Pokiaľ sa človek ponáhľa, rýchlo sa veci zvrtnú a hodiny práce končia znova v acetóne. Bohužiaľ, ten rozpustil aj môj prvotný karosársky pokus, takže som musel prednú masku robiť znova. Tentokrát som skúsil použiť modelársky tmel Milliput a bola to dobrá voľba. Bol jemnejší, detailnejší a lepšie sa brúsil. Druhý nastrek karosárskou zelenou dopadol fajn - poučený som ho nechal riadne vytvrdnúť a až na druhý deň som sa pustil do maľovania čiernych gúm a plastov, svetielok a späťákov, podoliepal som drobné detaily a všetko  prelakoval lesklým lakom.


Nová maska z Milliputu 

Druhý pokus s karosárkou metalízou vyšiel 


Maľovanie drobných detailov


Všetko som znova nechal dobre vytvrdnúť a potom prišlo už len finálne skladanie modelu. Medzitým som si pripravil evidenčné čísla aj s originálnymi rámikmi a tiež nové štítky na podstavček modelu. Konečne sa celý tento malý sen začínal rysovať a prvý unikátny kúsok mojej zbierky štyridsaťtrojkových Renaultov bol na svete :)))


Pred zložením interiéru a kapoty. Malá červená figúrka Buddhu
 na palubke nesmie chýbať... 

 Nové štítky a ŠPZ-tky dotvárajú unikátnu litovanú edíciu modelu

 Hotový model putuje do krabičky a krabička zaujme čestné miesto vo vitríne


Myslím, že malé porovnanie PRED a PO stojí celkom za to.  Cesta to bola
dlhá a chvíľami aj tŕnistá, ale už sa teším na malé modré dvojkové Clio ...


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?