Móric, mladý poručík W.I.P. (28 mm, Perry Miniatures)

Keď na sklonku roka 2021 Slovenská televízia zaradila pri príležitosti výročia narodenia a smrti Mórica Beňovského do vysielania seriál Vivat Beňovský, ešte som netušil, aká paráda to bude. Nielenže obraz digitálne (a geniálne) zreštaurovali, ale uviedli u nás zrejme doposiaľ nevysielanú 13-dielnu verziu.

 

Nádherne zreštaurovaný obraz seriálu mi vnukol myšlienku


Počas sledovania som dostal nápad spraviť si Mórica nielen ako súčasť rozsiahlejšieho (a už rozpracovaného) projektu, ale aj ako samostatnú figúrku v krásnej červenej uniforme dragúnskeho dôstojníka jej výsosti Márie Terézie. Vďaka chalanom z facebookovej komunity Historický Wargaming - CZ/SK som sa dostal ju jednej figúrke dragúna a koňa aj bez nutnosti kupovania celého boxu (vďaka, chalani!). Konverzia hlavy Mórica podľa fotiek zo seriálu už bola pohodička, kvôli viacerým detailom som sa rozhodol maľovať jazdca a koňa samostatne.



Po rýchlej konverzii hlavy aj rýchly paint tváre na ďalšiu motiváciu


Koníka som chcel dať na trošku väčšiu scénickú bejzku, na čo som využil staré zásoby kameňov a korienkov. Použil som klasickú štvorcovú wargamerskú bejzku 50x50 mm a na nej vymodeloval scénu prejazdu mladého dôstojníka.


Bejzka s koňom


Koňa som nikdy predtým nemaľoval, takže som trochu študoval anatómiu a odlesky na konskej srsti, trochu som odkukoval od ostatných painterov a s výsledkom som zatiaľ celkom spokojný. Je to stále W.I.P.-ko, no nevyzerá to najhoršie. 




Progres na bejzke a koňovi


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?