Projekt BIGGLES - UN-BOX: RFC Pilot in WWI (MJ Miniatures)


Po úvodnej informácii k projektu BIGGLES je na rade predstaviť oba modely, ktoré budú hlavnými hrdinami tohoto projektu. Ako prvý sa mi do rúk dostal RFC Pilot z druhej svetovej vojny, ktorý vo mne nápad na projekt BIGGLES evokoval. Čo ma zaujalo v prvom rade, bol YouTube kanál MJ Miniatures (vrelo doporučujem zhliadnuť), kde som sledoval maľovacie postupy Man Jin Kima a okrem množstva iných tu bolo aj niekoľko videí z postupu maľovania RFC Pilota.





Kórejská pošta milo prekvapila a balíček prišiel za necelé dva týždne. Pilot bol zabalený v pevnej kartónovej krabici (aj s milým poďakovaním pri otváraní krabičky) a jednotlivé diely pečlivo zabalené v plastikových sáčkoch a bublinkovej fólii. Je teda logické, že všetky diely boli bez akéhokoľvek poškodenia.


Otváranie krabičky s poďakovaním 


Diely sú BEZCHYBNE odliate zo svetlosivého resinu a naozaj je problém nájsť deliacu rovinu. Žiadne chyby, alebo bubliny nenájdete. Detaily sú krásne čisté, výrazné a celkové prevedenie sculptu priam dokonalé, ako tu už u prác Carla Reida býva. Čo ma ale prekvapilo, bol celkový počt dielov - podľa obrázku boxartu a videí som čakal maximálne dva - tri diely (podobne, ako je to u búst od Stormtrooper Miniatures). Celkové zlícovanie jednotlivých dielov aj napriek vačšiemu počtu je dokonalé, všetko vyzerá tak, akoby po rozrezaní mastra boli diely nasucho poskladané a všetky spoje najprv pretmelené a až tak znova rozobraté a odliate.


Čistučko odliate a výborne lícujúce diely


Veľmi ma potešilo, že mohutný pylón - podstavec je samostatným dielom, pretože som chcel mať Bigglesa aj Pigglesa na rovnakom podstavci a už dopredu som premýšľal, ako tento pylón zduplikujem aj pre bustu Hero Of the Sky Bena Kometsa, ktorá akýkoľvek podstavec postráda. To, že podstavec bol samostatným dielom mi celú operáciu uľahčilo. 

Musím povedať, že ma kvalita pilotovej bustičky milo prekvapila. V posledných rokoch som prišiel do styku najmä s bustami od Stormtroopera, ktoré nasadili latku kvality hodne vysoko. Bustu RFC Pilota z prvej svetovej vojny môžem však vrelo doporučiť, za všetko hovorí aj moje výsledné hodnotenie.


Originálny boxart  od Man Jin Kima


RFC PILOT IN WWI

Výrobca: MJ Miniatures (Man Jin Kim)
Sculptor: Carl Reid
Mierka: 1/10
 Materiál: resin
Počet dielov: 7 (vrátane cigarety a pylónu)
Cena: 60.00 $

(priamo na e-shope MJ Miniatures)
10 / 10

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?