Kenworth K-100 'Red Sioux': Koniec legendy

Znie to priam neuveriteľne, ale je to už 14 rokov, čo som nakreslil, zlepil a predstavil môj Kenworth K-100 'Red Sioux'. Príbeh bol jednoduchý - kedysi v roku 1991 vyšiel v časopise Elektrón + Zenit desaťstránkový komiks Vladimíra Hanuša RED SIOUX. Kamiónsky road komiks v krásnej farebnej grafike ma uchvátil, no bohužiaľ sa mi stratil niekde v prepadlisku dejín. Keď som sa potom za niekoľko rokov (áno, za 15, konkrátne v roku 2006) dostal do komunity internetových MiniBoxákov, rozhodol som sa Red Siouxa znovuzrodiť. Tak, ako som si ho pamätal (a tom ho po nociach mal pred neustále očami) som z ničoho nakreslil model. Krásny červený Kenworth T-100. Vyzdobený portrétom indiána a bielym nápisom na dverách. Svojím spôsobom sa stal legendou, zhmotnený rozplynutý sen, zaostrená matná spomienka v jedinom exemplári. A celý ten čas som sa na internete snažil zohnať originálny komiks. Aby sa ten sen znovu vrátil.


Kenworth K-100 Red Sioux, ako ho poznáme v MiniBoxovom prevedení z roku 2006

Ubehlo spomínaných 14 rokov, stihol som toho 'napáchať' kopu a po príchode pandémie COVID-19 som sa vrátil k lepeniu modelov. Splnil som si ďalší dlhodobý sen a zlepil som si miniboxové Slovanské hradisko aj prvú podobu hradu z roku 1217 (zverejním čoskoro). A potom malá zhoda náhod - jeden komentár na sociálnej sieti zažal malú iskru nostalgie. A tak som zaspomínal, oprášil krabičky (áno, stále ich mám) a zadal do vyhľadávania toľkokrát neúspešne skúšané 'red sioux komiks'... A čuduj sa svete, za krátku chvíľu pristál na mojom harddisku...

Lenže potom prišiel ŠOK... V moj prospech hovorí snáď len oranžový Kenworth na pozadí prvého obrázku Mack Červeného Siouxa, ale inak... Hold ľudská pamäť je záludný a často sa s nami hrá. A to by som za červeneho Kenworta dal ruku do ohňa, nakreslil som ho podľa spomienok uložených v pamäti. A takých živých ...  :)

A to, páni, naozaj nieje PRVÝ APRÍL!!! Alebo ako hovorili súdruhovia: To nejni fakt, soudruzi, to se opravdu stalo!


... a skutočný Red Sioux z pôvodného komiksu z roku 1991

Snazim sa to brat z tej pozitivnej stranky - neumriem v omyle. Na druhu stranu, asi by sa patrilo chybu napravit ...

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?