Niečo končí a niečo nové začína ...

Presne tak to totiž v živote chodí. Niečo končí a niečo nové začína. Po dvoch mesiacoch sa končí moje MiniBoxové znovuzrodenie so sériou Já Budovatel: Vývoj hradu. Na stole mám poslednú epochu - rok 2017. Bol to môj dávny sen - postaviť si niektorý z Weinerových MiniBoxových krajinkových setov. Séria vývoja hradu ma zaujala a uchvátila natoľko, že keď sa naskytla možnosť niečo si postaviť, neváhal som. A neľutujem, strávil som s ňou krásne chvíle. 

Ale nič netrvá večne... A spolu s poslednými dielmi pamiatkovej zóny mesta Vysoký Brod sa automaticky začala ponúkať otázka ČO ĎALEJ? Vo vďačných vodách MiniBoxu by som zostal rád a je tu niečo, čo ma snáď baví viac, než stavanie originálnych MiniBoxov - a to ich navrhovanie. 

Existuje komunita ľudí (som rád, že sa neobmedzuje len na 'domovské' krajiny Česko a Slovensko), ktorým tieto malé krabičky učarovali. A nielenže radi stavajú pôvodné modely, ale vytvorili a stále vytvárajú množstvo nových modelov v originálnom weinerovskom duchu pod modifikovaným názvom MiniModel. Nájdete ich na Facebooku, či na stránkach www.minimodel.cz a www.minimodel.sk

Kedysi som medzi nich patril aj ja, tak nejak som bol aj pri zrode názvu MiniModel a vytvoril som aj niekoľko modelov (na stiahnutie boli, sú a vždy budú TU). Mojou ambíciou nebolo vytvárať veľké množstvo modelov, zameral som sa skôr na zaujímavé, neopozerané, či inak výnimočné vozidlá, ktoré som sa snažil spracovať v štýle a atmosfére čo najviac podobným originálnemu duchu MiniBoxu.

MM01 LIAZ 100.55 4x4 Dakar 1985 bol prvou testovacou lastovičkou mojich možností a schopností, preto z celej série trochu štýlom i spracovaním vybočuje, MM02 Wartburg 353 Lidove Milice už ale začal písať novú kapitolu série MiniModel 1:100. Ako prvý mal kreslenú zjednodušenú návodnú kresbu, možnosť výberu stavby krabičkovej a modelovej verzie. Nasledovali dva modely na ktoré som právom pyšný - Tatra 111 Afrika Korps a AEC Matador Ambulance. Tie už mali všetky aspekty, ktoré som u svojich modelov považoval za stavebné kamene - kvalitne a od základu nakreslené všetky diely modelu, diely pre jednoduchú BASIC aj modelovú EXTRA verziu, diely pre postavenie interiéru a tiež jednotný vizuálny štýl s logom MiniModel odvodeným z originálneho loga MiniBox, rozloženie strany s rubovou potlačou (tzv. 'back-side print') a tiež ikonickú ikonu s kresbou auta. Ako sa uvádzalo v pätičke návodu - ... ide o veľké dík autorovi originálnych MiniBoxov a splnený chlapčenský sen.

A presne v tomto vidím možnosť štartu (alebo aj re-štartu?) niečoho nového. Roky mám odložené nápady na modely, ktoré by som chcel touto formou spracovať. Tiež niekoľko modelov (Red Sioux, Tatra 141 ČSAD), ktoré sú spracované na 90% a stačí ich doatiahnuť a podeliť sa o ne s ostatnými. Tvorba modelu s atribútmi, v ktorých odmietam poľaviť (práve naopak) trvá desiatky, ba stovky hodín. Ale ten pocit počas tvorby, stavby, či pri spätnom obhliadnutí a diskusii s ostatnými staviteľmi rozhodne stojí za to.

Rok 2020 so všetkým, čo ho sprevádzalo mi prihral do cesty mnoho dobrého (aj menej, ale prečo byť negatívny?) - Vývoj hradu, viac času a priestoru na jeho stavbu, skupinu minimodelárov na Facebooku, objaveného komiksového Červeného Siouxa, znovuobjavený disk so zálohami zdrojákov mojich modelov, či plnohodnotný Photoshop na iPade. 

Dosť indícií na to, aby som pochopil smer a pustil sa do práce ... 


Pomaličky sa začína rysovať (vpodstate doslova) nový začiatok...


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?