Vďaka pozitívnemu pôsobeniu mojich kamarátov (a fantastických figurkárov) Laca a Maja som sa trochu viac rozmaľoval a okrem 28mm napoleoncov sa priebežne vrhám aj na čisto figurkárske projekty (väčšinou inšpirované týmito dvoma). A tak som v snahe nájsť vhodnú figúrku na test Lacových svetelných efektov a zaujímavej farebnej schémy inšpirovanej štúdiom Craftworld narazil na dvanásť rokov starú figúrku s príbehom...


Logo Polaris Minor

V roku 2011 sme sa viezli na mohutnej vlne figurkárskej eufórie a spoločného ošiaľu, ktorý sme upevňovali aj prostredníctvom dlhosiahlych debát na ModelFóre. Tam sa sformovala skupinka figurkárskych bláznov, ktorá chcela vyrábať vlastné figúrky.  Pomenovali sa Polaris Minor a jedným z prvých projektov sa mala stať séria figúriek podľa ilustrácií známeho výtvarníka Larryho McDougala - Arctic Myths.


Vzor figúrky - Ogria babička 
Ilustrácie Larryho McDougala - Arctic Myths

Sculptor Olexander Bilibov fantastickým spôsobom vystihol charakter a atmosféru ilustrácie a tak vznikla prvá figúrka - Ogria babička. Život jej vdýchol talentovaný figurkár a veľká hviezda slovenskej figurkárskej scény, Branislav 'Cesnak' Lukačovič.

Cesnakova verzia Ogrej babičky

Napriek tomu, že projekt mal našlapnuté na veľký úspech, nezhody s autorom ilustrácií nakoniec viedli k jeho ukončeniu. Rozrobené boli ešte asi dve ďalšie figúrky, či boli aj dokončené a odliate, už neviem. Moju babičku som si nachystal hneď, ako som ju dostal. Bol som nadšený z Cesnakovho boxartu, bol to vynikajúci materiál na štúdium a získanie maľovacej praxe. Pôvodne som plánoval maľovať babičku podľa originálneho artworku a Cesnakovej predlohy. Mal som však inú predstavu - namiesto dobrotivej babičky s lopatou na sneh - som chcel drsnú krvavú babku. Za týmto účelom som z lopaty urobil krátky meč a do druhej ruky, za chbát som dal zubatý vykosťovací nôž, na chrbát som babičke zavesil vykuchaného kozlíka. A potom figúrka zapadla v skrini s množstvom rozrobených figúriek.

Craftworld Studio - Blagomir The Silent, farebná inšpirácia

Opätovne sa mi dostala do rúk, aby som si na nej vyskúšal pre mňa dosť netradičnú farebnú schému, ktorú som videl na viacerých prácach štúdia Craftworld - fialkavú, bordovú, žltú. Zároveň som chcel aplikovať kontrast svetelnej a tmavej strany, podobne, ako to má na svojich prácach Ladislav Majer. Že to bude také rýchle a bezproblémové som netušil a výsledok milo prekvapil aj mňa.

Hromadu W.I.P. fotiek nájdete v mojom W.I.P albume na Facebooku: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.5090153284351111&type=3

A tiež na Instagrame: https://www.instagram.com/radovan.rybovic/

Zahlasovať môžete na Putty & Paint: https://www.puttyandpaint.com/projects/40495

Prvotná wetblendovaná farebná definícia



Pridané detaily a viac farieb

Svetelný efekt na bejzke



Finálna podoba Orgej babičky na bielom pozadí



Finálna podoba Orgej babičky na čierom pozadí

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?