Napoleonic Line Infantry 1812 - 1815 (28 mm, Perry Miniatures) III. - grenadiers & fusiliers

Nabudený parádnym výsledkom z roty voltižérov (ktorý vo výsledku zarazil aj mňa) som sa rozhodol optimalizovať celkový čas figúr nielen zvýšením počtu figúr maľovaných na jeden šup (tentokrát 12 figúr), ale aj pokusom skúšobne zmeniť postup.

Tak ako naposledy, znovu som začínal nabielo naprimovanými figúrami. V ďalšom kroku som ale všetky figúry nahrubo natrel (tým myslím bez nejakého hrania sa s detailami, nie hrubú vrstvu farby) basecoatom a následne aplikoval Army Painter shader. Výsledok na prvý pohľad vyzeral veľmi sľubne, ale nakoniec to až taká hitparáda nebola. Snáď len u tmavohnedého kabátu a modrých uniform to bolo použiteľné, vyslovená výhra len u pleťovky a kožušinových batohov. Takže som zase o niečo múdrejší a do budúcna ponaučenie.

Čo sa ale osvedčilo bolo zvýšenie počtu figúr. 3 - 4 hodinové maľovacie bloky občas pripomínajúce šichtu pri páse posúvajú celkový progres dopredu a pridávajú k času na jednotlivé figúry len po 15-20 minút. Vpodstate sa mi darí za čas, za ktorý som predým robil 6 panákov, robiť raz toľko.

Začal som v stredu 17. februára a za týždeň 25. februára som mal vpodstate hotovo, ďalší deň som už len dorobil bejzky. Celkový čas cca 28 hodín na všetkých dvanásť figúr, 140 minút na jednu. Veľmi slušný výkon, zvlášť, keď som si experimentami niektoré veci skomplikoval. 


Krok 1: Nabielo naprimované figúry

Krok 2: Basecoat všetkých farieb

Krok 3: Aplikovaný Army Painter shader

Krok 4: Postupné tieňovanie všetkých povrchov

Krok 5: Finalizácia detailov, zablatenie oblečenia

Krok 6: Bejzkovanie a porovnanie s prvou rotou


Rota granátnikov a prvá rota fusilierov je hotová, celkovú rýchlosť maľovanie sa mi podarilo zdvojnásobiť pri zachovaní stanoveného štandardu. Som maximálne spokojný a teším sa na zvyšné dve roty fusilierov a commandu. Takže v ďalšom kroku ideme 18 figúr :)))


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?