Já Budovatel: Vývoj hradu, rok 1817 n.l. (1:300, M. Weiner)

Epická MiniBoxová séria Já Budovatel: Vývoj hradu po Slovanskom hradisku Doljnobrody z roku 717 n.l.Hrade Dolní Brody z roku 1217 n.l.Biskupskom mestskom hrade Hohenburg a renensančnom zámku Hohenburg z roku 1617 pokračuje míľovými krokmi a smeruje do súčasnosti. Predposledná epocha mapuje zmenu zámku, ktorý padol za obeť tridsaťročnej vojne. Chátrajúce sídlo prešlo do rúk cisára a z jeho rozhodnutia sa aj s celým mestom premenilo na barokovú hviezdicovú pevnosť Vysoký Brod. Behom napoleonských vojen však došlo k prekonaniu tohoto typu opevnení, a preto model zachytáva pevnosť na konci jej slávy.

Táto epocha mi na prvý pohľad prišla asi najzložitejšia - najmä kvôli terénnych ochranným valom v tvare hviezdice, ktoré navyše doporučuje autor budovať ďalším vrstvením kartónu - čo sa mi zdá zbytočné a navyše to môže komplikovať celú stavbu. Tak som pre istotu začal kostolom :) 

Skôr než som ale strihol do papiera, upozornil ma Frenkye z FDS na chybu vystrihovačky - na situačnom pláne je zakreslený zlý pôdorys kostola - jeho rozmery viacmenej sedia, ale nemá skosené rohy budovy a tak by po umiestnení kostola na základňu na krajoch kostola svietili biele rožky. Doplnkový diel, ktorým sa mali rožky zakryť však mal inú textúru kmeňov a ani by to nevyzeralo dobre. Tak som si sadol za počítač a pôdorys na základni som si prekreslil ...

Pôvodný pôdorys kostola

... a ten opravený ...


Pri stave kostola samotného som si uvedomil, že mi chýba dekorácia najvyššieho bodu kostola a tak som vyrobil patrične veľký (malý) kríž aj pre predchádzajúcu epochu.

Rovnako ako už minule, stavbu samotnej budovy (tentokrát už predstavuje vojenské ubikácie) som realizoval po svojom - bez vrstvenia kartónu, len vytvorením duplikátu konštrukčného dielu strechy a nalepením obvodových múrov priamo naň. Celkom som sa tešil na skladanie strechy, keďže celá jej plocha bola pekne rozdelená na segmenty, každý z nich mal konštrukčné diely pre čo najpresnejšie osadenie... Tento sen mi vydržal po prvé skúšobné osadenie nasucho. Následne som musel šyri konštrukčné trojuholníky zrušiť úplne, aby som strechu aspoň ako-tak osadil. Ale vo finále to nebolo vôbec zlé a drobné odchýlky je vidieť vyslovene len keď človek vie, čo hľadať. O skompletovaní a osadení asi milióna komínov sa mi bude snívať ešte dlho :)

Kapitolou samou o sebe boli hviezdicové ochranné valy. Dva z nich presahovali mimo situačný plán a s nimi boli trochu problémy, ale nič, čo by sa nedalo vyriešiť za pochodu. Všetky bastiony aj raveliny som tiež vyriešil bez vrstvenia kartónu - jednoduchým nalepením obvodových stien priamo na vrchnú časť terénu. Spájanie jednotlivých prvkov ochrannými múrmi bolo navrhnuté veľmi rozumne, takže všetko sadlo perfektne a prípadné drobné odchýlky zakryli samotné múry.

Takže po ukončení stavby sa konečne môžem vrhnúť na poslednú, súčasnú epochu, kvôli ktorej som sa vlastne do tejto série pustil. Poďme do roku 2017, do pamiatkovej zóny mesta Vysoký Brod...
  


Situačný plán piateho setu - Vývoj hradu, rok 1817 n.l.

Návodná kresba

Ozdoba kostolnej veže, dodatočne aj pre predchádzajúcu epochu

Kostolík sa pomaly rysuje

Hototvý kostolík ešte na pôvodnom zlom pôdoryse

Duplicitné diely pre väčšiu plasticitu

Kostol aj s plastickými portálmi už tentokrát na opravenom pôdoryse

Malá pevnosť Boyard :)


Konštrukčný diel strechy aj s vlepenými nádvoriami a stavbami

... skúšobné osadenie na terén ...

... pohľad od brány ...

Osadené všetky stavby

Zbierka konštrukčných trojuholníkov na strechu

... a niektoré z nich v zápätí odstránené pre zdarné osadenie strechy ...

Hotová strecha, drobné chyby konštrukcie sa podarilo zamaskovať

Komíny, komíny, komííííííííííííííínyyyyyyyyyyyyyy

... aj osadené na strechách ...

Celok osadený na terénnu základňu

Hviezdicový ochranný terénny val ...

... osadený na terénnu základňu ...

Tentokrát už bez navrstveného kartónu, staviam si po svojom

A môžeme začať spájať ...

Pohľad na modelový celok

Iný pohľad na modelový celok

Hotová piata a predposledná epocha



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Renault 16 Lolita 1970 (Norev, 1:43)

Miniboxy - kde se vzaly?